Palautukset, vaihdot ja reklamaatiot

Yksityishenkilöillä on oikeus palauttaa tuotteet 60 vrk sisällä niiden saapumisesta. Palautus on maksuton. Palautusoikeus on voimassa myös tuotteita myymälästämme ostettaessa tai noudettaessa. Palautettujen tuotteiden tulee olla virheettömiä, käyttämättömiä ja alkuperäisessä pakkauksessaan. Sinun ei tarvitse erikseen ilmoittaa meille palautuksesta. Hyvitämme maksamienne tuotteiden hinnan kokonaisuudessaan 14 päivän sisällä siitä, kun palauttamasi tuotteet ovat saapuneet meille.

Oletuksena hyvitämme hinnan tilauksessa käytetyllä maksutavalla. Palauttaessasi tuotteita myymäläämme, hyvitämme hinnan käteisellä tai maksukortille. Jos teet palautuksen postin toimipisteessä, tarvitset palauttaessasi vain sopimustunnuksemme 648497.

Palauttaessasi tuotteet postitse, kirjoita paketin päälle "Asiakaspalautus" ja sen perään sopimustunnus. Voit palauttaa myös automaattiin. Siinä tapauksessa saat Helposti-koodin täältä (alkuperäisellä lähetystunnuksella): Posti: Palauta paketti

Lähetä tuotteiden mukana alkuperäinen tilauslähete tai vapaamuotoinen lappu, josta käyvät ilmi nimesi ja yhteystietosi ja tilausnumero. Sinun ei tarvitse kertoa palautuksen syytä. Olemme iloisia, jos pakkaat palautettavat tuotteet omaan laatikkoonsa, jonka laitat esim. muovipussiin siten, ettet liimaa suoraan kenkälaatikkoon teippejä / tarroja etkä kirjoita kenkälaatikkoon mitään. Näin kenkälaatikot pysyvät siisteinä seuraavillekin asiakkaille.

Palauttaminen on ilmaista Suomessa Postin kautta. Muualla Euroopasta asiakas maksaa palauttamisesta koituvat postituskulut.

Ota talteen palautuksen kuitti (tai kuva kuitista) siltä varalta, että paketti hukkuu postissa. Valitettavasti emme voi korvata postin hävittämiä paketteja, ellei lähettäjällä ole esittää kuittia palautuksesta.

Hygieniasyistä palautusoikeus ei koske sukkia, mikäli sukkien pakkaus on avattu.

Mikäli tilauksella on ollut ilmainen toimitus, ja palautat tuotteita siten, että tilauksen arvo alittaa ilmaisen toimituksen rajan, toimituskulut vähennetään palautettavasta summasta. Samoin jos sait tilauksen mukana ilmaisen kylkiäisen, ja palautat tuotteita siten, että tilauksen arvo alittaa kylkiäisten yhteydessä kerrotun tilauksen minimiarvon, sinun tulee joko palauttaa kylkiäinen tai vähennämme sen hinnan palautettavasta summasta. Jos tilaat tarjoushintaisia tuotteita ja palautat tuotteita siten, että tarjouksen ehdot eivät enää täyty, tarjous raukeaa ja pidettävät tuottet ovat  normaalihintasia (tällöin normaalihinnan ja tarjoushinnan välinen erotus vähennetään palautettavasta summasta). 

Palautuksista voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.


Vaihdot

Tuotteiden vaihtaminen sujuu nopeasti ja mutkattomasti, kun palautat haluamasi tuotteet ja teet korvaavista tuotteista uuden tilauksen. Palautamme alkuperäisen tilauksen hinnan postikuluineen, kun tuote on palautunut meille, joten vaihdosta ei tule sinulle ylimääräisiä kuluja.

Tarjoustuotteilla on palautusoikeus mutta ei ilmaista vaihto-oikeutta.


Noutamattomat lähetykset

Paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Mikäli asiakas ei nouda tilaamiansa tuotteita noutopisteestä, toimitus- ja palautuskulut (15 €)  veloitetaan asiakkaalta. 


Virhe tuotteessa

Jos tuotteessa on mielestäsi valmistusvirhe, ota aina ensimmäiseksi yhteyttä meihin. Tee yhteydenotto mieluiten sähköpostitse, jolloin voit mahdollisuuksien mukaan liittää viestiin myös kuvan/kuvia. Voit myös tuoda tuotteen myymäläämme. Olethan yhteydessä heti huomatessasi virheen. Valitettavasti emme voi käsitellä reklamaatioita takautuvasti, sillä virheellisen tuotteen käytön jatkaminen voi johtaa alkuperäistä suurempiin vaurioihin.

Käsittelemme kaikki reklamaatiot yksilöllisesti, ja tapauksesta riippuen korjautamme tai vaihdamme tuotteen tai perumme kaupan. Myös osittainen korvaus voi tulla kyseeseen.

Jos ostamassasi tuotteessa on valmistusvirhe, pyritään vika ensisijaisesti korjaamaan tai korjauttamaan kohtuullisessa ajassa. Käsittelemme kaikki reklamaatiot yksilöllisesti. Toisinaan korjausajat saattavat viivästyä meistä riippumattomista syistä, esimerkiksi sellaisissa tapauksissa, joissa virheellinen tai rikkinäinen tuote lähetetään valmistajalle arvioitavaksi tai korjaukseen.

Huomaathan, että tuotteiden rikkoutuminen ja kuluminen eivät automaattisesti tarkoita, että tuotteessa olisi valmistusvirhe.

  • Valmistusvirheitä eivät ole esimerkiksi huolimattomasta käytöstä, kenkien hoitamattomuudesta tai vääränlaisesta käsittelystä / säilytyksestä johtuvat rikkoutumiset.
  • Kulumista tarkastellaan aina tilannekohtaisesti, sillä kenkien kestoikään vaikuttavat muun muassa käyttäjän koko, askellus, käyttötilanteet, käytön määrä sekä olosuhteet, joissa kenkiä käytetään. Paljasjalkakenkien ohut pohja kuluu käytössä varsinkin kovalla alustalla. Hyvin aktiivinen käyttäjä voi saada kengät nopeastikin melko kuluneeksi pohjasta ja päällisestä, ja se luetaan luonnolliseksi kulumiseksi. Valmistusvirheet tulevat yleensä ilmi suhteellisen nopeasti, joten kuuden kuukauden jälkeen tapahtuvien rikkoutumisten katsotaan pääasiassa olevan käytöstä johtuvaa taikka normaalia kulumista.
  • Kengännauhojen kulumista tai katkeamista ei pääsääntöisesti korvata.
  • Pienet epätasaisuudet tai epäsymmetrisyydet eivät ole valmistusvirheitä. Kengät valmistetaan suurelta osin käsityönä, joten samassakin kenkäparissa voi olla pieniä eroavaisuuksia.
  • Jos kengät tuntuvat epämukavilta ilman selkeästi havaittavaa syytä, ei kyseessä ole valmistusvirhe vaan ongelma johtuu yleensä väärästä koosta tai käyttäjälle sopimattomasta mallista.